Google Ads

dinsdag 16 december 2014

De Politie, je vriend?


Mijn zoon gaat naar de Regenboogschool in Grimbergen. Een school gelegen tussen twee drukke wegen: de Brusselsesteenweg aan de ene kant, en de Speelbroek aan de andere.

Elke ochtend is het daar dan ook een drukte van jewelste. Het doorgaand verkeer naar het centrum, de pendelaars die naar Brussel moeten en natuurlijk ook de (groot)ouders die de kinderen naar school moeten brengen.

Tot vorig jaar stond er 's ochtends steeds een politieagent, die ervoor zorgde dat alles in goede banen werd geleid. Als er iemand wat te snel of roekeloos reed, of verkeerd parkeerde, kreeg die een vriendelijke (of strenge) aanmaning.

Maar dit jaar heb ik die politieagent niet meer gezien. En elke dag is het een frustrerende rit naar school. Ik meende gehoord te hebben dat de school in Humbeek een leraar hebben aangesteld om de rol van politieagent over te nemen, met veel succes. Kan dat niet bij ons gebeuren?

Ik vraag me trouwens af of het Prinsenhof, de gemeentelijke basisschool WEL een politieagent ter beschikking heeft?

Geen opmerkingen:

Een reactie posten