Google Ads

maandag 9 februari 2015

Grimbergse Gemeenteraad gebruikt onbegrijpelijke taal

Ik zag onlangs de agenda van de gemeenteraad van Grimbergen.


Nu is het Nederlands niet mijn moedertaal (maar ik heb wel mijn studies in het Nederlands afgelegd), maar wat de gemeente Grimbergen daar durft schrijven, is onbegrijpelijk. Ik wil samen met jullie de strijd aan binden tegen de nodeloos ingewikkelde communicatie van overheden, verzekeraars en juristen.

Hier een stukje uit de agenda. Graag een vertaling in begrijpelijk Nederlands:

"Kennisneming van de vervanging van een lid van de gemeenteraadscommissie die waakt over de afstemming van het gemeentelijk beleid op het beleid van de intergemeentelijke samenwerkingsverbanden en de verzelfstandigde agentschappen van de gemeente."


Geen opmerkingen:

Een reactie posten